CRM-toimenpideraportin avulla päästään tarkastelemaan asiakasrekisterin Hallinta-näkymälle merkittyjä toimenpiteitä.
Raportti löytyy ohjelman kohdasta Raportointi > Rekisteriraportit > CRM-toimenpideraportti.
Hakuehdot
Raportille määritetään halutut hakuehdot, minkä jälkeen haetaan raportti näkymän vasemman ylänurkan Hae toimenpiteet -painikkeella. Ohessa on kerrottu tarkemmin käytettävissä olevista hakuehdoista.
Hakuehdot asiakkaalle ja toimenpiteelle
Hakuehtojen ylemmässä, Hakuehdot asiakkaalle ja toimenpiteelle -osiossa on käytettävissä seuraavat hakuehdot:
Nimi: Haku tehdään asiakkaan nimen perusteella. Kenttään voidaan syöttää myös osa nimestä ja hakuun voidaan yhdistää vapaasti *- ja ?-merkkejä, joista "*" vastaa mitä tahansa merkkijonoa (myös tyhjää) ja "?" mitä tahansa yhtä merkkiä.
Pääryhmä: Haku tehdään pääryhmän perusteella. Hakuehto on näkyvissä, jos Käyttöasetuksissa on määritetty, että käytetään kaksitasoisia liikekumppaniryhmiä.
Asiakasryhmä: Haku tehdään asiakasryhmän perusteella.
Passiiviset asiakkaat: Näytetäänkö myös passiiviset asiakkaat? -valinnalla saadaan hakutuloksiin mukaan myös passiiviseksi merkityt asiakkaat. Oletuksena valinta ei ole rastitettuna.
Tila: haku tehdään asiakkaalle Hallinta-näkymällä valitun tilan perusteella. Valittavissa ovat kaikki tilat, jotka on perustettu käytettäväksi asiakkaiden hallinnassa.
Vastuuhenkilö: Haku tehdään asiakkaan Hallinta-näkymällä asetetun vastuuhenkilön perusteella.
Muistiinpanoja: Haku tehdään asiakkaan Hallinta-näkymän Muistiinpanoja-kenttään asetetun tekstin tai sen osan perusteella. Tekstihaku toimii samaan tapaan kuten Nimi-hakuehdossa.
Toimenpide: Haku tehdään asiakkaan Hallinta-näkymän toimenpiteen tyypin mukaan. Valittavissa ovat kaikki toimenpiteet, jotka on perustettu käytettäväksi asiakkaiden hallinnassa.
Toimenpide välillä: Haku tehdään toimenpiteelle Hallinta-näkymällä asetetun päiväyksen perusteella.
Toimenpiteen vastuuhenkilö: Haku tehdään toimenpiteelle asetetun vastuuhenkilön perusteella.
Hakuehdot saman asiakkaan muille toimenpiteille
Hakuehtojen alemmassa, Hakuehdot saman asiakkaan muille toimenpiteille -osiossa voidaan sisällyttää hakuun lisää toimenpiteitä.
- Käytettävissä on kaksi Toimenpide-hakuehtoa, joista molemmista voidaan valita haluttu toimenpide ja asettaa haettavan toimenpiteen aikaväli.
- Lisäksi molemmille Toimenpide-hakuehdoille voidaan määrittää Toimenpidehaun tyyppi, eli haetaanko toimenpidettä vai sen puuttumista.
- Oletuksena Toimenpidehaun tyyppi -valinta on rastitettuna, mikä tarkoittaa, että haetaan toimenpidettä (ei sen puuttumista). Jos valinta otetaan pois, haetaan tällöin niiden asiakkaiden toimenpiteet, joilla ei ole lainkaan käytetty kyseisessä Toimenpide-hakuehdossa valittua toimenpidettä.
Hakutulokset ja asiakkaan tietoihin siirtyminen
Hakutuloksissa on listattu hakuehtojen mukaiset toimenpiteet siten, että jokainen toimenpide näytetään omalla rivillään ja rivillä on toimenpiteeseen liittyvät tiedot, kuten toimenpiteen päiväys, toimenpiteen tyyppi, asiakas ja toimenpiteen vastuuhenkilö.
- Näytä hallinta -painikkeella siirrytään hakutuloksissa aktiivisena olevan asiakkaan Hallinta-näkymälle. Vaihtoehtoisesti Hallinta-näkymälle voidaan siirtyä klikkaamalla Päiväys-sarakkeen arvoa hakutuloksissa halutun rivin kohdalla.
- Näytä perustiedot -painikkeella siirrytään hakutuloksissa aktiivisena olevan asiakkaan Perustiedot-näkymälle.
- Painettaessa hakutulosten päällä hiiren oikeanpuoleista painiketta, voidaan avautuvan valikon kautta siirtyä Perustiedot- tai Hallinta-näkymälle, sekä avata raportin tiedot Excel-, HTML- tai PDF-muodossa.