Procountor Arvon etusivulla voi olla useita eri työpöytänäkymiä. Käyttäjillä voi olla yhteisiä työpöytiä käyttäjäroolien mukaisesti ja tämän lisäksi jokainen käyttäjä voi lisätä myös itse omia työpöytiä. Pääkäyttäjä määrittää ja ylläpitää yhteisiä työpöytiä
Arvon etusivu ja työpöytien käyttö
Työpöytä koostuu tietolaatikoista eli paneeleista, jotka jakautuvat kahteen tai kolmeen palstaan riippuen käytössä olevasta näytön resoluutiosta. Paneelien järjestys on käyttäjäkohtainen ja tallentuu ilman erillistä tallentamista. Paneelien järjestystä voi muuttaa tarttumalla paneeliin otsikkopalkista kiinni ja raahaamalla se haluttuun kohtaan.
Paneelille voidaan kytkeä käyttöön ilmoitukset. Uudet ilmoitukset näkyvät työpöytävalikon kuvakkeessa. Numero kertoo kuinka moni työpöydän paneeli sisältää uusia ilmoituksia. Ilmoituksia on tällä hetkellä saatavilla seuraavista paneeleista:
- Kalenteri
- Soittopyynnöt
- Tiedotteet
- Toimeksiantojen hallinnan hälytykset
- Tarjoushälytykset (maksullinen lisäpalvelu)
- Sähköposti-integraation puuttuvat kontaktit (maksullinen lisäpalvelu)
Paneelilla näytetään vasemmassa reunassa punainen kello, mikäli paneeli sisältää ajankohtaisen ilmoituksen.
Oma työpöytä: ylimmän työpöydän kaksi paneelia sisältää ilmoituksia, jotka käyttäjä voi kuitata hoidetuksi.
Työpöydän lisääminen
Uuden työpöydän voit lisätä seuraavasti:
- Valitse Lisää uusi työpöytä vasemman reunan kuvakkeista
- Annetaan työpöydälle nimi Asetukset-välilehdellä
Työpöydälle valitaan listalta kuvake, joka näytetään etusivun vasemman reunan työpöytävalikossa
Lukitun työpöydän lisääminen
Pääkäyttäjät voivat lisätä kaikille yhteisiä lukittuja työpöytiä. Valitsemalla työpöydän asetuksissa Lukittu, vain pääkäyttäjä pääsee muokkaamaan työpöydän asetuksia. Peruskäyttäjät eivät voi esimerkiksi vaihtaa tai poistaa lukitun työpöydän paneeleja.
Lukittujen työpöytien näkymiä voi myös rajata käyttöoikeusryhmittäin esimerkiksi niin, että Johdon raportit –työpöytä näkyy ainoastaan käyttäjäoikeusryhmällä johto, ja jokaisella käyttäjällä ainoastaan oman yhtiön osalta, mikäli Arvoon on lisätty useita yhtiöitä
Lukituttujen työpöytien kuvakkeissa näkyy lukon kuva.
Paneelien lisääminen
Paneeleja voi lisätä ja poistaa työpöytäkohtaisesti työpöydän asetuksista. Työpöydän asetuksia pääsee muokkaamaan viemällä hiiren osoittimen työpöydän kuvakkeen kohdalle ja klikkaamalla hammasrattaan kuvaa.
Jokaisesta paneelista näytetään lyhyt kuvaus sekä mallikuva. Paneeli lisätään valitulle työpöydälle klikkaamalla Lisää paneeli -painiketta. Sama paneeli voi olla aktivoituna useamman kerran joko samalla tai eri työpöydällä. Lisää paneeli -painikkeessa näkyy, kuinka monta kertaa paneeli on jo lisätty valitulle työpöydälle. Työpöydän asetuksissa näytetään kaikki paneelit, joihin käyttäjällä on oikeudet.
Paneelin asetukset
Jokaisella paneelilla on omat asetuksensa. Paneelikohtaisia asetuksia voidaan muuttaa paneelin yläkulman hammasrataskuvakkeesta.
Paneelikohtaisesti voidaan määrittää mm:
- Otsikko
- Paneelin maksimikorkeus
- Paneelin sisällön automaattinen päivitysväli minuutteina
- Paneelin hälytykset
Näiden lisäksi useimmilla paneeleilla on Näytettävä data -valinta, jonka avulla voidaan määritellä, mitä tietoja paneelille haetaan.
Tyypillisesti hakutuloksen voi rajata joko
- käyttäjän oikeuksien mukaan (omat tiedot, alaisten tiedot, oman yhtiön tiedot, kaikkien yhtiöiden tiedot)
- roolin perusteella (toimeksiannon vastuuhenkilö, palvelun vastuuhenkilö, varahenkilö) tai
- tietotyypin perusteella (kuittaamattomat tapahtumat, uudet tapahtumat, tulossa olevat tehtävät, notifikaatiot viesteistä jne.)
Näytettävän datan rajaus: paneelille haetaan vain omien alaisten laskutusasteen kehitys.
Näytettävä data tietotyypin mukaan: paneelille haetaan vain deadlinen mukaan tulossa olevat tehtävät.