Laskutushistoria-näkymä näyttää yhteenvedon Procountorin kuukausittaisista käyttöveloituksista. Näkymällä listataan kaikki tositteet ja lisäpalvelut, joista Procountor-ympäristöä on laskutettu lokakuusta 2018 lähtien.
Laskutushistoriaa päästään tarkastelemaan ohjelman kohdasta Hallinta > Laskutushistoria.
Huom! Laskutushistoria on näkyvillä ainoastaan niitä laskuja koskien, jotka on vastaanotettu verkkolaskuina laskuttajalta Accountor Finago Oy. Laskutushistorian tarkasteleminen edellyttää lisäksi käyttöoikeuksia ostolaskujen katseluun.
Näkymän kuvaus
Laskutushistoria-näkymän vasemmassa laidassa on Vuosi-alasvetovalikko, josta valitaan tarkasteltava vuosi. Kun vuosi on valittu, ilmestyy alasvetovalikon alle kyseisen vuoden laskutetut kuukaudet. Kunkin kuukauden alta löytyy tarkastelun kohteeksi valittava lasku tai laskuja, joiden perässä näytetään laskun päivämäärä.
Näkymän yläosassa näytetään laskua koskevia tarkempia tietoja:
- Laskunumero (ostolaskun numero Procountorissa)
- Alkuperäinen laskunumero (laskuttajan laskunumero)
- Laskun päivä
- Loppusumma
Näkymän yläosan Avaa Excel -painikkeesta laskun tiedot voidaan siirtää Excel-taulukkoon.
Jokainen laskutettu elementti (kuten matkalasku, muistiotosite ja ALV-laskelma) on listattu näkymälle omana otsikkorivinään, jota klikkaamalla kunkin kulutyypin tiedot avautuvat tarkemmalle rivitasolle. Klikattavalla otsikkorivillä näytetään myös kunkin kulutyypin tapahtumien määrä sekä kyseisen kulutyypin veloitusten kokonaissumma.
Kun yksittäisen kulutyypin rivi klikataan auki, avautuu näkymälle seuraavat veloituksia tarkentavat sarakkeet:
- Ympäristö (tilitoimistoympäristöissä erittelyihin tuodaan sekä Tallennus-asiakkaiden laskut että oman tilitoimistoympäristön kuukausilaskut; Ympäristö-sarake siis näyttää, minkä Procountor-ympäristön laskulla kyseinen toiminto on ollut)
- Laskutetun asian tyyppi
- Numero
- Laatija
- Lisätietoja
- Luotu
Mahdollisia laskutukseen liittyviä hyvityksiä ei eritellä Laskutushistoria-näkymällä.
Muuta huomioitavaa
Tulorekisterilähetys-laskurivillä näytetään, kuinka monta kappaletta palkkatietoilmoituksia on kaikkiaan tehty. Yksi palkkatietoilmoitus vastaa esimerkiksi yhden palkansaajan palkasta luotua ilmoitusta.
Tulorekisterilähetys-rivillä näytetään todellinen lähetyserien määrä eli se, kuinka monta kertaa palkkatietoilmoituksia on lähetetty tulorekisteriin Lähetä ilmoitukset -painikkeen avulla (Palkkatietoilmoitukset-näkymällä). Koska yhdessä lähetyksessä on mahdollista lähettää useita ilmoituksia kerralla, voi lähetysten määrä olla pienempi kuin ilmoitusten määrä. Jatkossa juurikin lähetyserien määrää käytetään lähetysmaksujen perustana.