Haluan irtisanoa palvelun. Miten sen teen?
- Irtisanoutuminen tehdään aina kirjallisesti.
- Voit lähettää irtisanomisen meille suoraan Procountorista Hallinta > Yrityksen tiedot > Perustiedot-näkymän lomaketyökalun kautta.
- Lomaketyökalu näkyy vain käyttäjille, joilla on oikeudet muuttaa yrityksen perustietoja ja käyttöoikeuksia.
- Irtisanomisessa on mainittava yrityksen nimi, y-tunnus, irtisanoutumisen syy ja päivämäärä ja mistä lähtien irtisanomisaika alkaa. Yrityksen nimi ja y-tunnus tulevat automaattisesti irtisanomislomakkeelle, kun irtisanominen tehdään Procountor ympäristön kautta.
- Sopimus päättyy sopimuksen päättymiskuukauden viimeisenä päivänä.
- Irtisanomisen voimaan astuessa ympäristössä olevat tiedot säilytetään ohjelmassa yleisten asiakassopimusehtojemme ja käyttöehtojen mukaisesti vähintään kolme kuukautta.
Mikä on palvelun irtisanomisaika?
- Irtisanomisaikamme on asiakassopimuksissa yksi (1) kuukausi ja tilitoimistoyhteistyösopimuksissa kolme (3) kuukautta. Sopimus päättyy sopimuksen päättymiskuukauden viimeisenä päivänä.
Olen irtisanonut palvelun, mutta minulle tuli uusi lasku. Miksi?
- Irtisanomisaikamme on yksi kuukausi (1.1.2020 lähtien sopimus päättyy sopimuksen päättymiskuukauden viimeisenä päivänä). Irtisanotulle asiakkaalle lähetämme viimeisen laskun irtisanomisajan päätyttyä, minkä jälkeen suljemme ympäristön.
- Kuukauden pituinen irtisanomisaika on veloituksellinen.
Minulla on Tallennus- ympäristö ja haluan irtisanoa sen, kuinka toimin?
- Tallennus- ympäristössä ei ole irtisanomisaikaa. Ilmoita meille kirjallisesti osoitteeseen hallinto@procountor.com mistä yrityksestä (nimi ja y-tunnus) on kyse ja minä päivänä haluat, että ympäristö suljetaan.
- Irtisanominen tulee tulla meille hyvissä ajoin (1 viikko) ennen kuukauden vaihdetta ja laskutusajoa.
- Irtisanominen tulee tulla tilitoimistolta, jonka Tallennus ympäristö on kyseessä.
- Poistathan ympäristöön tallennetut pankkitilit ennen kuin ympäristö suljetaan. Pankkitilit pääset poistamaan ohjelman kohdassa Hallinta > Yrityksen tiedot > Pankkiyhteydet, jossa aktivoidaan poistettava pankkitili ja painetaan Poista-painiketta. Mikäli pankkitilejä ei poisteta ja haluat myöhemmin palata käyttämään Procountoria, ei pankkitilin lisäys onnistu. Samaa tiliä ei voi olla kahdessa ympäristössä samanaikaisesti.
Miten saan otettua talteen tiedot ympäristöstäni?
- Ohjekirjamme Tietojen ottaminen talteen -artikkelissa kerromme, kuinka voitte ottaa Procountorista tiedot talteen.
- Tiedot voi ottaa joko itse talteen ohjelmasta irtisanomisajan sisällä (1.1.2020 lähtien sopimus päättyy sopimuksen päättymiskuukauden viimeisenä päivänä) tai vaihtoehtoisesti voimme toimittaa teille muistitikun, joka sisältää ohjelmaan tallennetut tositteet ja niiden liitteet, tiliotteet ja viitemaksuraportin, kirjanpitoraportit, arkistoon tallennetut raportit sekä palkkakortit ja palkkailmoitukset ja oma-aloitteisten verojen veroilmoitukset ja eläkevakuutusilmoitukset (ennen vuotta 2019 ladattavista aineistoista). Muistitikun hinta on 500 € + alv 24 %.
- Voitte tilata muistitikun sähköpostitse osoitteesta hallinto@procountor.com.
Haluan avata irtisanotun ympäristön uudelleen. Miten toimin?
- Säilytämme ympäristön tietoja yleisten asiakassopimusehtojemme ja käyttöehtojen mukaisesti vähintään kolmen kuukauden ajan. Yrityksen vastuulla on huolehtia, että tarvittava aineisto on otettu ohjelmasta talteen irtisanomistilanteissa. Ympäristön avausmahdollisuutta voi tiedustella osoitteesta hallinto@procountor.com.
- Mikäli tiedot ovat vielä tallessa, voidaan irtisanottu Procountor-ympäristö voidaan avata kuukaudeksi käyttöön, jos ympäristöön on tarvetta päästä katsomaan tietoja tai ottamaan niitä talteen. Veloitamme ympäristön avaamisesta hinnastomme mukaisen avausmaksun. Ympäristö avataan, kun lasku avausmaksusta ja muut mahdolliset avoimet laskut on maksettu.
- Taloushallinto ja Solo -tuoteversioissa olevien ympäristöjen avauksesta tarvitaan myös yrittäjän vahvistus. Konkurssi tapauksissa vahvistus tulee tulla pesänhoitajalta.
- Tallennus ympäristöjen avauspyyntö tulee tulla tilitoimistolta, jonka alla ympäristö on ollut.
- Mikäli ympäristöä haluataan käyttää useampi kuukausi, suosittelemme tekemään uuden sopimuksen kanssamme. Taloushallinnon Tarjouslaskuri löytyy täältä ja Solo sopimukseen pääset tutustumaan täältä.
- Ympäristön avauspyynnöt ja lisäkysymykset aiheeseen liittyen pyydämme lähettämään osoitteeseen hallinto@procountor.com.
Haluan irtisanoa Apixin verkkolaskuosoitteet, kuinka toimin?
- Voit irtisanoa Apixin verkkolaskuosoitteet Procountorin kautta siirtymällä Hallinta > Yrityksen tiedot >Verkkolasku- ja skannausosoitteet -näkymälle ja valitsemalla Muokkaa Apix -osoitteita. Irtisanominen astuu voimaan heti. Tarkempiin ohjeisiin pääset tästä.
- Voit myös vaihtoehtoisesti lähettää kirjallisen irtisanomisilmoituksen osoitteeseen hallinto@procountor.com.
- Ilmoita viestissä minkä osan verkkolaskuosoitteista (lähetys-, vastaanotto-, skannaus- tai sähköpostiosoite) haluat irtisanoa tai irtisanotaanko kaikki osoitteet. Ilmoitathan myös minä päivänä haluat irtisanomisen astuvan voimaan. Skannausosoitetta ei voi irtisanoa erikseen, vaan tällöin poistetaan laskujen vastaanotto sekä skannauksen että verkkolaskujen osalta.
- Osoitteiden irtisanominen astuu voimaan heti tai ilmoittamanasi päivänä.
- Mikäli irtisanot Taloushallinto sopimuksen, päätetään verkkolaskuosoitteet automaattisesti sopimuksen päätyttyä.