Mistä päivästä palvelun laskutus käynnistyy?
- Laskutus alkaa sopimukseen merkityn tuotantopäivämäärän mukaan.
- Kuukausimaksu veloitetaan aina kokonaan myös ensimmäiseltä kuukaudelta, riippumatta siitä missä kohtaa kuukautta ympäristö on mennyt tuotantoon.
Minne ensimmäinen Accountor Finagon lasku ohjelman käytöstä lähetetään?
- Mikäli verkkolaskuosoitteet on tilattu kauttamme, ensimmäinen Accountor Finagon lasku lähetetään aina Procountoriin, ellei muuta ole sovittu.
Milloin laskutatte?
- Laskutamme kerran kuukaudessa pääsääntöisesti kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä.
- Edellisen kuukauden kuukausimaksu, pakettiin sisältyvät tositteet ja mahdollisesti paketin ylittävät tositteet, sekä mahdolliset muut veloitukset, laskutetaan tapahtuman laadinnan jälkeisen kuukausilaskutuksen yhteydessä.
-
Ohjelmiston hinta ja maksuehdot ovat Accountor Finagon kulloinkin voimassaolevan, valittuun palvelukuvaukseen liittyvän hinnaston mukainen.
- Procountorin tämän hetkinen maksuehto on laskuillamme 10 päivää.
- Laskutamme toteutuneen käyton mukaan, joten valitettavasti emme voi laskuttaa palveluista etukäteen.
Voinko saada laskut ennakoon?
- Laskutamme palveluistamme tapahtuman laadinnan jälkeisen kuukausilaskutuksen yhteydessä.
- Valitettavasti emme voi laskuttaa tulevia veloituksia ennakkoon.
- Mikäli maksatte ylimääräisiä veloituksia ja yrityksellänne ei ole avoimia laskuja Accountor Finagolle, palautuu suoritus maksajan tilille.
Mitä lasketaan tositteiksi Procountorin laskutuksessa?
- Tositteisiin lasketaan mukaan myynti-, osto-, matka- ja kululaskut, palkkalaskelmat, myynti/tarjous- ja ostotilaukset, muistiotositteet, alv-laskelmat, viranomaisilmoitukset, joukkokirjeet, maksumuistutukset, dokumentit ja suora tilisiirto.
- Procountor Taloushallinnon eri tuoteversioihin sisältyy kuukausimaksuun tietty määrä tositteita ja yli menevistä tositteista laskutetaan kuukausilaskutuksen yhteydessä sen mukaan milloin tosite on luotu. Voit tutustua hinnastoomme tarkemmin täältä.
Mitä tarkoittaa minimilaskutus?
- Emme lähetä alle 10 euron suuruista laskua, vaan laskua kerrytetään kuukausittain, kunnes 10 euron loppusumma tulee täyteen. Kun laskun summa on 10 euroa tai enemmän, lähetämme ohjelmiston kuukausimaksun.
-
Laskutamme vähintään kaksi kertaa vuodessa, vaikka laskujen loppusumma alittaisi 10 euroa.
- Minimilaskutus koskee Procountor Taloushallinto- ja Solo -ympäristöjä.
Laskullani on lisätositteita, mitä ne on? Miten tositeveloitukset muodostuu?
- Procountorin kuukausipakettiin sisältyy aina tietty määrä tositteita ja sen yli meneviä tositeita kutsutaan lisätositteiksi.
- Esim. Procountor Taloushallinto Kevyt-pakettiin sisältyy 10 kpl tositteita. Jos tositteita on kuukauden aikana luotu enemmän kuin 10 kappaletta, ovat tämän ylimenevät lisätositteita ja niistä veloitetaan lisätosite veloitus.
- Huomioithan, että laskutamme tositteet luontipäivämäärän /-kuukauden mukaan. Laskutuksessa ei siis huomioida tositepäivämäärää.
- Mikäli luot virheellisiä tositteita, mitätöithän ne luontikuukauden aikana, jotta niitä ei lasketa mukaan kuukauden sisältyviin/lisätositteisiin. Lisätietoja laskujen mitätöinnistä löytyy täältä.
Laskullani on veloitettu lisäpalkansaajista, mitä ne on?
- Procountorin kuukausipakettiin sisältyy aina tietty määrä palkansaajia ja sen yli meneviä palkansaajia kutsutaan lisäpalkansaajiksi. Pois lukien Taloushallinto Alku-paketti, johon ei sisälly palkansaajia.
- Esim. Procountor Taloushallinto Kevyt-pakettiin sisältyy yksi palkansaaja. Jos kuukauden aikana palkat lasketaan kahdelle henkilölle, tulee toisesta henkilöstä lisäpalkansaajaveloitus.
Laskullani on lähetys/vastaanottomaksuja myynti/ostolaskuista, mitä ne on?
- Kun lasku lähetetään Procountorista Apix Messaging Oy:n yhteyksien tai pankin verkkolaskuosoitteiden kautta, lähetysmaksu veloitetaan lähetystavan mukaisella tuotteella (esim. ”Myyntilasku verkkolaskuna”). Tämän lisäksi luotu myyntilasku lasketaan mukaan joko pakettiin sisältyviin, tai lisätositteisiin, riippuen kuukauden tositemäärästä.
- Kun lasku vastaanotetaan Procountoriin Apix Messaging Oy:n yhteyksien tai pankin verkkolaskuosoitteiden kautta, vastaanottomaksu veloitetaan vastaanottotavan mukaisella tuotteella (esim. ”Ostolasku verkkolaskuna”). Tämän lisäksi vastaanotettu lasku lasketaan mukaan joko pakettiin sisältyviin, tai lisätositteisiin, riippuen kuukauden tositemäärästä.
- Mikäli lähetys tai vastaanotto ei tapahdu Procountorin kautta, eli vastaanotat ostolaskun esimerkiksi yrityksen fyysiseen postiosoitteeseen ja kirjaat ostolaskun ohjelmaan manuaalisesti, lähetys- tai vastaanottomaksua ei veloiteta.
Haluan laskusta tarkemman erittelyn, mitä teen?
- Laskuerittelyn löydät Procountorista kohdasta Hallinta > Laskutushistoria.
- Laskutushistoria-näkymä näyttää yhteenvedon Procountorin kuukausittaisista käyttöveloituksista. Näkymällä listataan kaikki tositteet ja lisäpalvelut, joista Procountor-ympäristöä on laskutettu lokakuusta 2018 lähtien.
-
Huom! Laskutushistoria on näkyvillä ainoastaan niitä laskuja koskien, jotka on vastaanotettu verkkolaskuina laskuttajalta Accountor Finago Oy.
- Mikäli näkymä ei ole käytössäsi, voit pyytää meiltä erittelyn osoitteesta laskutus@finago.com. Kerrothan yrityksen nimen ja y-tunnuksen josta on kyse, sekä laskunumeron, josta haluat erittelyn.
Laskulla lukee minimiveloitus, mitä se tarkoittaa?
- Mikäli yrityksellä on käytössä Procountorin Jousto -tuoteversio, jossa on minimiveloitus, veloitamme minimiveloitukset, mikäli laskutuskuukauden aikana veloitusmäärä ei ylitä minimiveloitus summaa.
-
Veloitamme minimiveloitukset, mikäli laskutuskuukauden aikana ei ole tehty tositteita, lähetetty tai vastaanotettu niitä tai tositteiden veloitusmäärä ei ylitä minimiveloitusta.
Miten saa vaihdettua laskutusosoitteen ja yrityksen nimen?
- Voit käydä vaihtamassa laskutusosoitteen Procountor-ympäristön kohdassa Hallinta > Yrityksen tiedot > Perustiedot, jolloin se päivittyy tietoihimme. Täältä löydät ohjeet Perustiedot-näkymän tietojen täyttämiseen.
- Perustietoihin muutettu nimi ei muuta laskuilla käytettyä nimeä.
- Voit lähettää meille muutosilmoituksen suoraan Procountorista Hallinto > Yrityksen tiedot > Perustiedot-näkymän lomaketyökalun kautta. Kerro lomakkeella yrityksen vanha ja uusi nimi.
- Mikäli käytössäsi on verkkolaskuosoitteet ja haluat vaihtaa nimen myös skannauspalvelun osoitteeseen, voit ilmoittaa muutoksesta lomaketyökalun kautta.
- Lomaketyökalu näkyy vain käyttäjille, joilla on oikeudet muuttaa yrityksen perustietoja ja käyttöoikeuksia.
Voiko laskun eräpäivää siirtää?
- Olethan yhteydessä meihin sähköpostitse laskutus@finago.com niin teemme parhaamme auttaaksemme sinua.
- Ilmoitathan viestissäsi yrityksen nimen, y-tunnuksen ja laskun numeron sekä päivän, jolle toivot eräpäivän siirtoa.
Voinko vaihtaa laskutuskanavaa?
- Voit käydä itse määrittämässä mitä kanavaa pitkin haluat vastaanottaa Accountor Finago Oy:n laskut Procountor-ympäristön Perustiedoissa.
- Täältä löydät ohjeet Perustiedot-näkymän tietojen täyttämiseen.
- Solossa yrittäjä ei valitettavasti voi muutosta tehdä, mutta kirjanpitäjä pystyy tehdä muutoksen ympäristössä.
Sähköpostiviestit menevät väärälle henkilölle, miten ilmoitan uuden yhteyshenkilön?
- Yhteyshenkilön vaihdosta tulee ilmoittaa meille kirjallisesti osoitteeseen hallinto@procountor.com.
- Viestissä tulee olla uuden yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
- Voit lähettää muutosilmoituksen meille myös suoraan Procountorista Hallinto > Yrityksen tiedot > Perustiedot-näkymän lomaketyökalun kautta.
- Lomaketyökalu näkyy vain käyttäjille, joilla on oikeudet muuttaa yrityksen perustietoja ja käyttöoikeuksia.
Miten toimitaan, kun yrityksen y-tunnus vaihtuu?
- Sopimukset on aina y-tunnus kohtaisia, joten y-tunnuksen muuttuessa tulee yrityksen tehdä uusi sopimus ja irtisanoa vanha sopimus.
- Kun vanha sopimus irtisanotaan, irtisanomisen yhteydessä kyseisen y-tunnuksen verkkolaskuosoitteet irtisanotaan ja ympäristö suljetaan.
- Uudelle y-tunnukselle tulee perustaa uusi Procountor-ympäristö, johon uusi sopimus voidaan liittää. Uuden sopimuksen myötä yritykselle tilataan myös uudet verkkolaskuosoitteet. Verkkolaskuosoitteet on aina y-tunnuskohtaisia.
- Taloushallintosopimuksen pääset tekemään täällä ja Solo sopimuksen täällä.
- Tarjouslaskuri auttaa oikean paketin valinnassa.
Miten saan vaihdettua sähköpostiosoitteen käyttäjätunnuksen taakse?
- Procountorissa Perustiedot -kohdasta pääset muokkaamaan Omat tiedot ja asetukset -välilehteä. Täältä pääset muuttamaan myös sähköpostiosoitteen, joka on yhdistetty käyttäjätunnukseesi.
- Lisätietoja löytyy täältä.
Laskullani on ylimääräisiä Tallennus-käyttäjiä, mitä minun pitäisi tehdä?
- Laskutamme Tallennus ympäristöistä käyttäjien mukaan. Meillä ei valitettavasti ole mahdollisuutta tarkistaa käyttäjien oikeellisuutta, joten laskutamme sen tiedon mukaan mitä ympäristöissä on.
- Käyttäjien hallinta Tallennus-ympäristöjen osalta on tilitoimiston vastuulla.
- Käythän läpi käyttäjät aina ennen kuun vaihdetta ja poistat ylimääräiset käyttäjät tai muutat ne maksuttomaan Johto/Tarkastaja tai Henkilökunta Tallennus -rooliin.
- Käyttäjät, joiden oikeuksia ei ole muokattu ajallaan, laskutetaan normaalisti ja valitettavasti näitä virheellisiä käyttäjäveloituksia emme hyvitä.
Kuka voi ilmoittaa yritykseen liittyvistä muutoksista?
- Tietoturvasyistä tarkistamme, että muutoksesta ilmoittava henkilö on yrityksen ympäristössäkäyttäjänä ja että käyttäjällä on oikeus muuttaa yrityksen tietoja (Pääkäyttäjä tai Muokattu -roolit). Vaihtoehtoisesti henkilön tulee olla merkitty kaupparekisteriin yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliseksi henkilöksi.
- Kätevimmin ilmoitat muutoksista suoraan Procountorissa lomaketyökalulla: Hallinto > Yrityksen tiedot > Perustiedot
- Lomaketyökalu näkyy vain käyttäjille, joilla on kaikki oikeudet yrityksen perustietoihin ja käyttäjähallintaan.
Tilitoimiston muutos, tuotepaketin vaihto sekä Procountor-sopimuksen irtisanominen
Kaikki kuluvalle kuulle tulevat muutospyynnöt tulee ilmoittaa kuun 15. päivään mennessä. Kuun 16. päivänä tai sen jälkeen ilmoitetut muutokset astuvat voimaan seuraavan kuun alusta.
Käsittelyaika koskee:
- Pakettikoon muutoksia
- Tilitoimiston muutoksia,
- Tallennus-ympäristön pakettikoon muutoksia sekä Tallennuksen muuttamista Taloushallinto -versioihin (ei koske Taloushallinto-tilauksen tehneitä asiakkaita).
Käsittelyaika ei koske:
- Irtisanomista, jossa on 1 kk irtisanomisaika, kuitenkin siten, että sopimus päättyy sopimuksen päättymiskuukauden viimeisenä päivänä.
Ilmoitathan muutospyynnöt sähköpostitse osoitteeseen hallinto@procountor.com tai Procountorin Sopimus- ja tuotemuutokset -lomakkeen kautta (Hallinta > Yrityksen tiedot > Perustiedot).
Procountor taloushallinto -ympäristöä koskevat muutospyynnöt
- Voit ilmoittaa tilitoimiston tai tuotepaketin vaihtumisesta tai sopimuksen irtisanomisesta Procountorin Sopimus- ja tuotemuutokset -lomakkeen kautta (Hallinta > Yrityksen tiedot > Perustiedot) tai sähköpostitse osoitteeseen hallinto@procountor.com.
- Yrityksen, jota muutos koskee, tiedot tulevat automaattisesti lomakkeelle, kun muutos on tehty suoraan Procountorista.
- Lomaketyökalu näkyy vain käyttäjille, joilla on oikeudet muuttaa yrityksen perustietoja ja käyttöoikeuksia.
- Ympäristön pääkäyttäjä vastaa käyttöoikeuksien muokkaamisesta ja uusien käyttäjien lisäyksestä.
- Mikäli pääkäyttäjä on vaihtumassa, pääkäyttäjän tulisi lisätä/muokata toinen henkilö pääkäyttäjäksi ennen kuin itse poistuu ympäristöstä tai tilitoimisto vaihtuu. Muutokset koskien käyttäjiä tehdään Hallinta > Käyttäjät ja käyttöoikeudet -näkymällä.
Procountor Tallennus-ympäristöä koskevat muutospyynnöt
- Ilmoita muutospyyntö meille sähköpostitse osoitteeseen hallinto@procountor.com.
- Mikäli tilitoimisto vaihtuu, tarvitsemme kirjallisen kuittauksen uudelta sekä vanhalta tilitoimistolta, että kummatkin hyväksyvät siirron sekä mihin versioon uusi tilitoimisto haluaa ympäristön.
- Käyttäjätunnusten siirrot tulee tilitoimistojen hoitaa keskenään, sillä meillä ei ole mahdollisuutta muuttaa niitä.