Mikä on TeamViewer?
TeamViewer on etätukiratkaisu, joka toimii sekä Windowsin että macOS-käyttöjärjestelmillä. Ohjelman avulla voimme muodostaa tietoturvallisesti etäyhteyden asiakkaan tietokoneeseen ratkaistaksemme ongelmatilanteita, joita emme pysty muutoin selvittämään. Käytämme etäyhteyttä tapauskohtaisesti esimerkiksi tilanteissa, joissa emme voi auttaa asiakasta näkemättä kokonaiskuvaa tämän ympäristöstä, tai jossa emme saa toistettua asiakkaan havaitsemaa virhetilannetta.
Etäyhteyden avulla näemme, mitä asiakkaan ruudulla tapahtuu. Yhteyden muodostaminen ei vaadi asiakkaalta ohjelman asentamista koneelle tai järjestelmänvalvojan oikeuksia, sillä TeamViewerin QuickSupport-asiakasmoduuli on suunniteltu välittömään etätukeen. Ohjelman voi vain ladata ja avata omalla tietokoneellaan. TeamViewer QuickSupportin käyttö on veloituksetonta.
Käytämme etäyhteyttä ainoastaan yksittäisen ongelman selvitykseen. Jos sinulla on useampi selvitystä vaativa ongelma, olethan näistä erikseen yhteydessä. Asiakaspalvelumme arvioi TeamViewerin käytön tarpeellisuuden tapauskohtaisesti.
Huomaathan kuitenkin, että etäyhteyden muodostamisen jälkeen asiakaspalvelija näkee kaikki ruudulla sillä hetkellä olevat tiedot. Suljethan siis ennen etäyhteyden muodostamista kaikki ohjelmat, jotka eivät liity ongelman selvittämiseen ja jossa on sellaista tietoa, jota et halua asiakaspalvelun näkevän. Emme kuitenkaan koskaan tallenna tietoja tai ota kuvankaappauksia mistään ympäristön tiedoista ilman asiakkaan suostumusta.
Kuinka TeamVieweriä käytetään?
Tässä ohjeet TeamViewerin etäyhteyteen:
- Pääset lataamaan Teamviewerin osoitteesta https://www.teamviewer.com/fi/lataa/ sinisestä painikkeesta **QuickSupport**.
- Kun tiedosto on latautunut, avaa tiedosto joko tuplaklikkaamalla, tai klikkaamalla hiiren oikealla ja valitsemalla **Avaa**. Ohjelmaa ei siis tarvitse asentaa koneelle erikseen. Tiedosto latautuu selaimesta riippuen selaimen vasempaan ala- tai oikeaan yläkulmaan.
- Avautuvassa ikkunassa kohdassa *Allow Remote Control* näkyvät ohjelman automaattisesti muodostama **ID-numero** (10 numeroa pitkä) sekä **Password** (salasana, 6 merkkiä pitkä). Nämä annetaan tukihenkilölle etäyhteyden ottamista varten.
- Näet koneeltasi, kun etäyhteys on muodostettu.
- Kun haluat päättää etäyhteyden, sulje QuickSupport ruksista sovellusikkunan oikeassa yläkulmassa.
Suosittelemme asioinnin nopeuttamisen vuoksi TeamViewer QuickSupportin testaamista ennen etäyhteyden muodostamista. Testaamiseen voi tarvittaessa pyytää apua yrityksen omalta IT-tuelta.