Häiriötiedotteestamme saat ajantasaisen tiedon, esiintyykö Allekirjoitus -palvelussa häiriöitä, jotka vaikuttavat palvelun käyttöön.
Procountorin asiakaspalvelu auttaa Allekirjoitus -palvelun käyttöön liittyvissä kysymyksissä. Tilanteiden selvittämisessä asiakaspalvelu saattaa tarvita ID-numeroa, joka toimii asiakirjaprosessin eli kirjekuoren tunnuksena.
Löydät ID-numeron seuraavasti:
- Allekirjoitus -palvelun etusivulla näet kaikki keskeneräiset asiakirjat. Voit myös hakea asiakirjoja palvelun Arkistosta. Paina asiakirjan otsikkoa, jolloin saat asiakirjan lisätiedot ja ID-numeron näkyville.
- Allekirjoituskutsun vastaanottaja näkee ID-numeron (kirjekuoren tunnuksen) sähköpostitse lähetetyn allekirjoituskutsun alaviitteestä.
Yleisimpiä ongelmatilanteita
Otin Allekirjoitus -palvelun käyttöön, mutta en saanut palvelun aktivointilinkkiä sähköpostiini.
- Tarkistathan ensin, että aktivointilinkki ei ole ohjautunut sähköpostisi roskapostikansioon.
- Allekirjoitus -palvelun sähköpostiviestit tulevat osoitteesta noreply@allekirjoitus.procountor.com, osoitteen voi lisätä sähköpostiin turvalliseksi lähettäjäksi.
- Oma sähköpostipalvelun tarjoaja on saattanut estää sähköpostit osoitteesta noreply@allekirjoitus.procountor.com. Voit tarkistaa sähköpostipalvelun tarjoajaltasi (tai omalta it-osastoltasi), että kyseinen osoite on sallittujen listalla.
- Mikäli et edelleen saa aktivointilinkkiä sähköpostiisi, asiakaspalvelumme voi auttaa.
Lähetin asiakirjan allekirjoitettavaksi, mutta vastaanottajan tiedot ovat virheelliset ja niitä pitäisi muuttaa.
- Voit muokata lähetetyn asiakirjan vastaanottajan tietoja Allekirjoitus -palvelussa valitsemalla asiakirjan Esikatselu -alasvetovalikosta yksityiskohdat ja tämän jälkeen painamalla kynä -kuvaketta (muokkaa vastaanottajaa). Tietojen muokkaamisen jälkeen voit lähettää allekirjoituskutsun korjatuilla tiedoilla uudelleen Tallenna ja ilmoita -painikkeella.
Asiakirjan allekirjoitustavaksi on valittu tekstiviesti, mutta vastaanottaja ei saa tekstiviestiä puhelimeensa, jolla suorittaa allekirjoitus.
- Onko puhelinnumero virheellinen? Mikäli puhelinnumero on virheellinen, Allekirjoitus -palvelussa voi muokata allekirjoitettavaksi lähetetyn asiakirjan vastaanottajan tietoja ja lähettää tämän jälkeen allekirjoituskutsu uudelleen.
- Tekstiviestin uudelleenlähetys. Kun vastaanottaja on allekirjoittamassa asiakirjaa tekstiviestillä, mutta tekstiviesti ei tule perille, voi hän pyytää palvelua lähettämään tekstiviestin uudelleen.
- Yhteys asiakaspalveluun. Mikäli numero on oikea ja puhelin on käynnistetty uudelleen, mutta tekstiviesti ei tule perille, asiakaspalvelumme voi selvittää tilannetta tarkemmin.
Asiakirjan lataaminen Allekirjoitus -palveluun ei onnistu.
- Yrität ladata palveluun allekirjoitettavaksi pdf-dokumenttia, joka on salasanalla suojattu. Palvelu ei tue salasanalla suojattuja PDF -dokumentteja.
- Yrität ladata palveluun allekirjoitettavaksi pdf-dokumenttia, joka on kooltaan liian iso. Palvelu ei tue yli 20MB kokoisten pdf-dokumenttien allekirjoittamista. Suosittelemme, että palveluun ladataan maksimissaan 10MB kokoisia tiedostoja. Joidenkin allekirjoitustapojen (esim.vahva pankkitunnistautuminen) yhteydessä asiakirjojen kokorajoituksena on maksimissaan 10 MB.
- Tarkistathan, että PDF -dokumentti on tulostusvalmis (print ready). Adobe Readerissa tämän voi tarkistaa siirtymällä Tulostimen -asetuksiin. Tulostimen alasvetovalikossa tulisi olla valittuna Adobe PDF.
Sain allekirjoituskutsun sähköpostitse, mutta sähköpostissa oleva linkki Tarkasta asiakirjat ei toimi.
- Linkkiä yritetään avata selaimella, jota Allekirjoitus -palvelu ei tue tai selaimen versio on liian vanha. Palvelua voi käyttää seuraavilla selaimilla:
- Chrome v58+
- Firefox v53+
- Edge v79+
- Safari v10+
- Opera v43+
- Puhelimella selaimet: Chrome v58 ja Safari v9+