Procountor Avain ei toimi tai puhelin on vaihtunut/kadonnut
Mikäli puhelimesi, johon Procountor Avain on asennettu, on kadonnut tai olet vaihtanut puhelinta, toimi seuraavasti:
1. Siirry Procountorin kirjautumissivulle (secure.procountor.com) ja klikkaa sieltä vaihtoehtoa Ongelmia kirjautumisessa.
2. Valitse vaihtoehto Ongelmia Procountor Avaimen kanssa ja tämän jälkeen valitse Kadonnut laite / Laite vaihtunut.
3. Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, jonka jälkeen Procountor Avain -sovellus poistetaan käytöstä kaikista laitteistasi. Tämän jälkeen voit ladata sovelluksen uuteen puhelimeesi Procountor Avaimen käyttöönotto -ohjeistuksen mukaisesti.
Puhelimessa ei ole verkkoyhteyttä
Procountor Avainta ei voi käyttää Offline -tilassa. Mikäli verkkoyhteys puhelimessa ei toimi, voit ottaa väliaikaisesti kertakäyttösalasanat käyttöön kirjautumisen yhteydessä.
1. Siirry Procountorin kirjautumissivulle (secure.procountor.com).
2. Syötä käyttäjätunnus ja henkilökohtainen salasana. Paina Seuraava -painiketta.
3. Valitse Haluan käyttää salasanalistaa. Mikäli sinulta puuttuu salasanalista, voit tilata kertakäyttösalasanan klikkaamalla kirjautumissivulla näkyvää Salasanalista hukassa? -linkkiä.
4. Syötä kertakäyttösalasana ja paina Kirjaudu sisään.
En muista PIN-koodia tai biometrinen tunniste Procountor Avaimessa ei toimi
Mikäli et muista Procountor Avaimeen asettamaasi PIN-koodia tai kasvojen tunnistus/sormenjälkitunnistus ei onnistu, voit poistaa asettamasi käyttäjätunnuksen Avaimesta.
1. PIN-koodin voi syöttää Avaimeen 5 kertaa virheellisesti. Tämän jälkeen Avain ilmoittaa, että kirjautuminen on peruttu ja voit painaa sovelluksessa Siirry etusivulle -painiketta.
- Mikäli biometrinen tunnistus (esim. kasvojen tunnistus) ei toimi, voit yrittää tunnistusta kaksi kertaa ja tämän jälkeen sovellus ilmoittaa, ettei tunnistus onnistunut. Paina Kumoa -painiketta ja sovellus ilmoittaa, että kirjautuminen on peruttu ja voit painaa Siirry etusivulle -painiketta.
2. Avain -sovelluksen etusivulla paina Hallinnoi käyttäjätunnuksia.
3. Paina poistettavan käyttäjätunnuksen oikealla puolella olevaa nuoli -painiketta. Käyttäjätunnuksen alle tulee näkyviin Poista käyttäjätunnus laitteesta -painike, jota painamalla poistat käyttäjätunnuksen käytöstä.
Kun käyttäjätunnus on poistettu, voit siirtyä takaisin Procountorin kirjautumissivulle ja aktivoida Procountor Avaimen uudelleen käyttöön Procountor Avaimen käyttöönotto -ohjeistuksen mukaisesti.
Avain kysyy uudelleen QR -koodia
Mikäli Procountor Avain kysyy uudelleen QR-koodia vaikka sovellus on otettu onnistuneesti aikaisemmin käyttöön, voidaan tämä korjata kirjautumissivulla.
1. Siirry Procountorin kirjautumissivulle (secure.procountor.com) ja klikkaa sieltä vaihtoehtoa Ongelmia kirjautumisessa.
2. Valitse vaihtoehto Ongelmia Procountor Avaimen kanssa ja tämän jälkeen valitse Kadonnut laite / Laite vaihtunut.
3. Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, jonka jälkeen Procountor Avain -sovellus poistetaan käytöstä kaikista laitteistasi.
4. Poista Procountor Avain sovellus puhelimestasi.
5. Tämän jälkeen voit asentaa sovelluksen uudelleen käyttöön Procountor Avaimen käyttöönotto -ohjeistuksen mukaisesti.
Mistä voi johtua, ettei QR -koodin kuvaaminen onnistu?
- Kameran käyttö on estetty Procountor Avain -sovellukselle. Sovellus ilmoittaa Virhe: Procountor Avain tarvitsee luvan käyttää kameraa. Salli se asetuksissa.
- Procountor Avaimelle tulee sallia kameran käyttö puhelimen asetuksissa. Tämä onnistuu eri puhelinmalleilla seuraavasti:
- Android -laitteet esim. Samsung: Siirry kohtaan Asetukset > Yksityisyys > Käyttöoikeuksien hallinta > Kamera > Procountor Avain
- iPhone: Siirry kohtaan Asetukset > Procountor Avain > Kamera
- Procountor Avaimelle tulee sallia kameran käyttö puhelimen asetuksissa. Tämä onnistuu eri puhelinmalleilla seuraavasti:
- Avain-sovellusta ei ole päivitetty.
- Sovellus kannattaa päivittää uusimpaan versioon oman puhelimen sovelluskaupan kautta.
- Jos ylläolevat vaihtoehdot eivät auta, poista sovellus puhelimestasi ja asenna se uudelleen.