När du kontaktar vår kundservice per telefon, ber vi dig först identifiera dig och bekräfta din identitet med hjälp av Procountor Nyckel-appen. Detta säkerställer en säker hantering av ditt ärende per telefon.
- Identifiering för kundservice sker med Procountor Nyckel-appen. Samma app används också till exempel för att bekräfta inloggning i Procountor.
- Om du ännu inte har börjat använda Procountor Nyckel-appen för inloggning, gå till installationsanvisningarna här.
Identifiering med Procountor Nyckel-appen
- Du får en identifieringsbegäran från vår kundservice till din telefon. Tryck på Bekräfta händelse.
- Du kommer att omdirigeras till Procountor Nyckel-appen för att bekräfta din identitet. Tryck på Bekräfta-knappen. Identifieringen sker med den biometriska identifiering eller PIN-kod som du har ställt in. Koden är densamma som du använder i Nyckel-appen när du loggar in i programmet.
- Efter identifieringen får du en notis om att händelsen har bekräftats. Genom att trycka på Gå till startsidan-knappen kommer du till startskärmen i Procountor Nyckel-appen.
Identifieringen är klar och du kan fortsätta ditt ärende med kundservice.
Om identifiering för kundservice inte lyckas eller om du inte har Procountor Nyckel-appen, fortsätter vi att hantera ditt ärende via e-post av säkerhetsskäl.