I Procountor har en ny informationskanal tagits i bruk, genom vilken du får information om programmets nya funktioner, produktuppdateringar och andra viktiga saker relaterade till användningen av programmet.
I det nedre vänstra hörnet av Procountors vänstermeny hittar du också en ny Hjälpcenter-sektion, där du kan läsa Procountors handboks supportartiklar utan att lämna programmet. Du kan också via supporten gå till vårt kundtjänstformulär eller skicka oss feedback.
Informationskanalen är synlig i Procountor från och med version 17.2.2024 och tas i bruk stegvis: först publicerar vi en del av meddelandena via den nya kanalen och utökar informationen senare.
Målgruppsanpassade och aktuella meddelanden
Med hjälp av informationskanalen kan vi erbjuda Procountor-användare målgruppsanpassad och användbar information. Informationskanalen gör det möjligt för oss att begränsa meddelanden till endast de användargrupper som meddelandet är relevant för. Om vi till exempel förnyar skapandet av försäljningsfakturor kan vi dela information om ändringen endast till användare som skapar försäljningsfakturor. På samma sätt får de som inte berörs av ändringen inga onödiga meddelanden att läsa.
Instruktioner tillgängliga direkt i programmet
Du kommer åt den till Procountor anslutna Hjälpcenter-sektionen från det nedre vänstra hörnet av programmets vänstermeny. I Hjälpcenter-sektionen kan du läsa Procountors handboks artiklar utan att lämna programmet. Du kan söka instruktioner med hjälp av funktionen Sök efter hjälp.
Om du vill kontakta vår kundtjänst kan du klicka på Lämna en kontakbegäran. Det här öppnar ett nytt fönster och du kan fylla i kontaktformuläret. Kundtjänsten kontaktar dig sedan så snart som möjligt.
Hantera visningen av meddelanden i kommunikationsinställningarna
Vår informationskanal gör det möjligt för oss att dela just den information som är användbar för dig, såsom presentationer av nya funktioner samt information om tjänsteförändringar och störningar. Vårt syfte med kommunikationen är att göra användningen av programmet smidig och att presentera funktioner och tjänster som kan effektivisera ditt arbete.
Från Procountors Egna uppgifter och inställningar-vy under Kommunikation i appen kan du välja vilken kommunikation du vill ta emot från oss. Vi rekommenderar inte att ta bort meddelande om Tjänstestörningar, så att du får information om störningar så snabbt som möjligt.
Delningen av målgruppsanpassade meddelanden förutsätter att vi använder information som samlats in om dig och din användning av Procountor, såsom cookies. Du kan dock välja att förhindra all datainsamling via Procountors kommunikationsinställningar (Egna uppgifter och inställningar > Kommunikationsinställningar) genom att markera att du vill avstå från datainsamling. I så fall ser du inga målgruppsanpassade meddelanden i Procountor. Om du avstår från datainsamling döljs även Hjälpcenter-sektionen i vänstermenyn.
Mer information om kommunikationsinställningar finns här.