Med CRM-åtgärdsrapporten kan du granska åtgärder som markerats i kundregistrets Administration-vy.
Rapporten finns i programmet under Rapportering > Registerrapporter > CRM-åtgärdsrapport.
Sökvillkor
De önskade sökvillkoren definieras för rapporten, varefter rapporten hämtas med knappen Sök åtgärder i det övre vänstra hörnet av vyn. Nedan beskrivs de tillgängliga sökvillkoren mer detaljerat.
Sökvillkor för kund och åtgärd
I det övre avsnittet, Sökvillkor för kunden och åtgärden, finns följande sökvillkor tillgängliga:
- Namn: Sökningen görs baserat på kundens namn. Du kan också ange en del av namnet och kombinera sökningen fritt med - och ?-tecken, där "" motsvarar vilken teckensträng som helst (även tom) och “?” vilket enskilt tecken som helst.
- Huvudgrupp: Sökningen görs baserat på huvudgrupp. Sökvillkoret är synligt om det i Inställningar har definierats att grupper av affärspartner i två plan används.
- Kundgrupp: Sökningen görs baserat på kundgrupp.
- Passiva kunder: Med valet Ska även passiva kunder visas inkluderas även kunder som markerats som passiva i sökresultaten. Som standard är valet inte markerat.
- Status: Sökningen görs baserat på den status som valts i Administration-vyn för kunden. Alla statusar som har skapats för användning i kundadministration är tillgängliga.
- Ansvarig person: Sökningen görs baserat på den ansvariga person som angetts i Adminstration-vyn för kunden.
- Anteckningar: Sökningen görs baserat på texten eller en del av texten som angetts i Anteckningar-fältet i Administration-vyn för kunden. Textsökningen fungerar på samma sätt som Namn-sökvillkoret.
- Åtgärd: Sökningen görs baserat på typen av åtgärd som angetts i Adminisration-vyn för kunden. Alla åtgärder som har skapats för användning i kundadminisration är tillgängliga.
- Åtgärd under perioden: Sökningen görs baserat på datumet som angetts för åtgärden i Adminisration-vyn.
- Ansvarig för åtgärden: Sökningen görs baserat på den ansvariga person som angetts för åtgärden.
Sökvillkor för andra åtgärder för samma kund
I det nedre avsnittet, kvillkor för samma kunds övriga åtgärder, kan fler åtgärder inkluderas i sökningen.
- Det finns två Åtgärd-sökvillkor tillgängliga, där du kan välja önskad åtgärd och ange tidsintervallet för den sökta åtgärden.
- Dessutom kan Typ av åtgärdssökning definieras för båda Åtgärd-sökvillkoren, det vill säga om åtgärden eller dess frånvaro ska sökas.
- Som standard är valet Typ av åtgärdssökning markerat, vilket innebär att åtgärden söks (inte dess frånvaro). Om valet avmarkeras, söks åtgärder för de kunder som inte alls har den åtgärd som valts i Åtgärd-sökvillkoret.
Sökresultat och navigering till kunduppgifter
I sökresultaten listas åtgärderna enligt sökkvillkor, där varje åtgärd visas på en egen rad och raden innehåller uppgifter om åtgärden, såsom åtgärdsdatum, åtgärdstyp, kund och åtgärdens ansvariga person.
- Med knappen Visa adminisration navigerar du till Adminisration-vyn för den aktiva kunden i sökresultaten. Alternativt kan du navigera till Adminisration-vyn genom att klicka på värdet i kolumnen Datum i sökresultaten för önskad rad.
- Med knappen Visa basuppgifter navigerar du till Basuppgifter-vyn för den aktiva kunden i sökresultaten.
- Genom att högerklicka på sökresultaten kan du via den öppnade menyn navigera till Basuppgifter- eller Adminisration-vyn, samt öppna rapportuppgifter i Excel-, HTML- eller PDF-format.