Denna sida innehåller instruktioner om vad man gör om man glömt användarnamnet, det personliga lösenordet, tappat bort listan med växlande lösenord eller har problem med Procountor Nyckel.
Förlorat användaruppgifter
Om du glömt ditt personliga lösenord eller användarnamn rekommenderar vi dig i första hand att använda dig av vår automatiska tjänst Problem med inloggningen på inloggningssidan.
Om du behöver mer hjälp eller guidning så kan du kontakta kundservice via kundservice@procountor.com.
När du klicka på Problem med inloggningen får du fyra olika alternativ att välja mellan:
- Förlorat användarnamn
- Förlorat personligt lösenord
- Förlorat växlande lösenord
- Problem med Finago Nyckel
Förlorat användarnamn
Har du glömt ditt användarnamn i Procountor kan du få ett mail med ditt användarnamn skickat till dig genom att ange Förnamn, Efternamn, E-postadress och tryck på Skicka.
Om de angivna uppgifterna matchar dem som registrerats på din användare kommer ett e-postmeddelande med ditt användarnamn skickas till din e-postadress (den som angetts för din användare).
Förlorat personligt lösenord
Har du glömt ditt personliga lösenord gör du så här:
- Tryck på Jag har glömt mitt lösenord på inloggningssidan
- Ange ditt Användarnamn och klickar på Återställ lösenord. Du får nu en SMS-kod (inte nytt lösenord) via SMS, samt en länk via e-post till den e-postadress som är angivet för användarnamnet.
OBS! Om du inte får varken SMS eller e-postmeddelandet så har du med största sannolikhet angett fel användarnamn. Vänligen försök igen eller välj alternativet Förlorat användarnamn för att få ditt användarnamn skickat till dig. - Klicka på Återställ lösenord i e-postmeddelandet
- Ange SMS-koden i rutan SMS-kod
- Välj ett Nytt lösenord
- Bekräfta det nya lösenordet genom att upprepa det i Bekräfta nytt lösenord
- Tryck på Återställ lösenord
Tänk på att SMS-koden endast är giltig i 15 minuter.
Förlorat växlande lösenord
Du kan få ett växlande lösenord genom att fylla i ditt användarnamn och lösenord och sedan trycka på Fortsätt. Om telefonnumret som visas på skärmen är korrekt så trycker du på Skicka växlande lösenord, då skickas ett SMS till det registrerade telefonnumret för användaren.
Det växlande lösenordet kan användas för att bekräfta din inloggning till Procountor eller för att aktivera appen Finago Nyckel.
Efter att du har loggat in kan du gå in via Egna uppgifter och inställningar > Byt lösenordslista för att hämta hem en ny lösenordslista.
Har du inget eller ett felaktigt telefonnummer registrerat på din användare, kontakta kundservice via kundservice@finago.com så hjälper vi dig.
Problem med Finago Nyckel
Har du problem med Finago Nyckel har du två alternativ.
Offlineläge: om du inte har mobildata på kan du gå in i Finago Nyckel och välja Offlineläge.
Har du satt en PIN-kod eller aktiverat fingeravtryck i din app, anger du den fyrsiffriga PIN-kod du satt för appen. Därefter får du en sexsiffrig Offlinekod som du kan ange vid inloggning i Procountor. Koden gäller endast i 30 sekunder.
Förlorad enhet: om din enhet är borta/gått sönder/blivit stulen kan du koppla bort funktionen ifrån ditt konto. Du kan sedan koppla en annan enhet till ditt användarkonto.
Kontakta kundservice vid problem med inloggningen
I första hand ber vi dig att använda Problem med inloggningen på inloggningssidan för en snabbare hjälp att logga in. Stöter du på problem eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta kundservice via e-post eller telefon.
Om du kontaktar kundservice via mail eller telefon har vi endast möjlighet att skicka ut uppgifterna du saknar till användarens e-postadress. Vi kan av säkerhetsskäl inte lämna ut uppgifter till någon annan än användaren själv eller systemadministratören.
Vi lämnar heller inte ut några uppgifter över telefon utan skickar endast uppgifter via e-post.
Konto låst
Efter de första 7 försöken låses ditt konto i 5 minuter. Därefter har du 7 nya försök. Är du osäker på ditt användarnamn och/eller personliga lösenord så rekommenderar vi att du använder dig utav Problem med inloggningen på vår inloggningssida.
Om du anger fel uppgifter 7 gånger till (totalt 14 försök) så låses ditt konto i 20 minuter. När dessa låsningar sker så måste användaren vänta ut tiden och sedan försöka på nytt.
Efter 7 ytterligare försök (21:a försöket) så låses användaren helt. Då måste man kontakta kundservice via kundservice@procountor.com. Meddela dem att du fått besked om att ditt konto är låst. Kundservice låser upp ditt konto och rekommenderar dig att använda Problem med inloggningen på vår inloggningssida.